Nuo 2022 metų pavasario mūsų gimnazija vykdė Tautinių mažumų departamento dalinai finansuojamą projektą „Mažais žingsneliais po Lietuvą“. Projekto tikslas buvo suvokti savo tėvynės mažąjį modelį: artimiausius kaimynus, miestelį, regioną, pažinti jo žmones, etninės kultūros tradicijas  ir vertybes. Gerinti projekte dalyvaujančių mokinių bendravimo valstybine kalba įgūdžius daugiakultūrėje aplinkoje. Ugdyti jaunų žmonių pilietiškumą, solidarumo jausmą. Skatinti pažinti ne tik savo, bet ir kitų tautinių mažumų Pietryčių Lietuvoje papročius. Kurti du Lietuvos žemėlapius, kuriuose abiejų gimnazijų mokiniai žymėsis aplankytas vietas. Plėsti mokinių akiratį bendradarbiaujant su Vilniaus r. Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio gimnazija ir vietos bendruomene. Skatinti mokinius būti socialiai ir geografiškai mobilesniais aplankant Jašiūnų Balinskių dvaro rūmus ir Maišiagalos miestelį. Kurti orientacinį žaidimą. Šio projekto mūsų gimnazijos partneriai buvo Vilniaus r. Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio gimnazija.   Projekte dalyvavo Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos 6, 7, 8 klasių mokiniai ir 3 mokytojos bei Vilniaus r. Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio gimnazijos 15 mokinių ir 2 mokytojai.

Projekto vykdymą pradėjome nuo pažinties su partneriais. Pirmas susitikimas vyko nuotoliniu būdu, bet tai nesutrukdė suprasti, kad pasirinkome draugiškus ir aktyvius partnerius. Pirmojo susitikimo metu aptarėme projekto tikslus, pristatėme mokinių paruoštas pateiktis apie Pietryčių Lietuvos regiono papročius ir tradicijas.

Pirma kelionė, arba pirmas žingsnelis, buvo į Jašiūnų Balinskių dvaro rūmus. Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos mokiniams buvo organizuota pažintinė ekskursija, po ekskursijos mokiniai turėjo atlikti kūrybines užduotis.

Rugsėjo 20 dieną sulaukėme svečių iš Maišiagalos. Į mūsų gimnaziją atvyko dvi mokytojos ir 15 mokinių. Susipažinę ir atlikę bendras veiklas visi kartu mažais žingsneliais keliavome po Šalčininkų miestą. Pasidalinę į grupes ir pasiėmę į rankas žemėlapius, kuriuos sukūrė mūsų gimnazijos mokiniai, leidomės į nors ir trumpą, bet smagią kelionę. Parodėme svečiams miesto parką, pagrindinę miesto aikštę, salelę, Stanislavo Moniuškos menų mokyklos auksinę salę (šitoje vietoje norėtųsi padėkoti Stanislavo Moniuškos menų mokyklos administracijai už galimybę apžiūrėti salę), paplūdimį, žodžiu, tas vietas, kurios mūsų gimnazijos mokiniams atrodo patraukliausios. Kiekviena grupė turėjo atlikti užduotis: pastebėti ir nufotografuoti, pvz., penkis gatvių pavadinimus, penkis mėlynus objektus, penkis gyvūnus ir t.t.

Spalio 20 dieną Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos mokiniai vyko į Maišiagalą. Vilniaus r. Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio gimnazijos mokiniams buvo įteiktas Lietuvos žemėlapio maketas, ant kurio buvo pažymėti Šalčininkai. Iš Maišiagalos važiavome į Kernavę, apsilankėme Kernavės archeologinės vietovės muziejuje, pasigrožėjome piliakalniais, kurie rudenį atrodo tikrai įspūdingai.

Projektą užbaigėme kelione į Kauną. Lapkričio 16 dieną buvome IX Forte ir Tado Ivanausko zoologijos muziejuje.

Visa gimnazijos bendruomenė galėjo stebėti mūsų veiklas gimnazijos FB paskyroje. Šiandien projekto akimirkas galima pamatyti nuotraukų parodoje, o gimnazijos koridorių puošia Lietuvos žemėlapio maketas, kur žymėsime aplankytas vietas.

Dalyvavimas projekte suteikė mokiniams galimybę mažais žingsneliais keliauti po Lietuvą, plėtė akiratį, padėjo tobulinti komunikavimo, pažinimo įgūdžius, ugdė pilietiškumą ir meilę tėvynei.

Lietuvių kalbos vyr. mokytoja Gražina

Comments are closed.

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis”
Projektas „Kokybės krepšelis”

6. 12.55-13.40
7. 13.50-14.35

Projektas „Sveikatiada”

error: Content is protected !!