Archive for balandžio, 2018
Ketvirtadienį, balandžio 27 d. Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos 1, 2 ir 3 klasės mokiniai dalyvavo Šalčininkų r. Eišiškių St. Rapalionio gimnazijos organizuojamame pradinių klasių meninio skaitymo konkurse „Vaikystės spalvos“. Dalyvavo nemažai Šalčininkų r. įvairių mokyklų ir gimnazijų mokinių. Konkurse buvo išskirtos 4-ios skaitovų kategorijos – 1-os, 2-os, 3-čios ir 4-os klasės. Smagu buvo klausytis įvairių mokinių literatūrinių žanrų, taip pat skaitytų įvairiomis – lietuvių, lenkų, rusų kalbomis.
1-os klasės mokinė Joana Pristavko iškovojo 2-ąją vietą 1-ųjų klasių kategorijoje. Mes labai ja didžiuojamės! Dariuš Kisėl ir Gleb Pristavko buvo apdovanoti padėkos raštais už dalyvavimą. Visus skaitovus apdovanojo padėkos raštais ir gražiomis, kiekvieną vaiko amžių atitinkančiomis iliustruotomis knygomis. Apdovanojo ir visus mokytojus. Didelis ačiū organizatoriams už tokią gražią ir prasmingą veiklą.
Pradinių klasių lietuvių kalbos mokytoja
Olga Martinkevič
Knygos gali mums suteikti jėgų ir įkvėpimo. Jos gali mus linksminti ir jaudinti, priversti juoktis ar verkti. Knygos taip pat gali mus nuraminti.
Balandžio 23-24 dienomis mūsų gimnazijoje vyko akcija „Skaito visa gimnazija“.
Pirmadienį, pirmos pamokos metų, pirmokai skaitė IG klasės mokiniams, antrokai – IIG klasės mokiniams, trečiokai – IIIG klasės mokiniams, o ketvirtokai skaitei IVG klasei. Antradienį skaitovai pasikeitė vietomis ir vyresnių klasių mokiniai skaitė pradinukams. Kitų klasių mokiniams per pirmą pamoką pasirinktus kūrinius 10 minučių skaitė mokytojai. Pradinukų išvada po akcijos: „Viskas gerai, vyresnių klasių mokiniai moka skaityti“.
Bibliotekininkė J. Rogal kartu su priešmokyklinio ugdymo pedagoge ir pradinių klasių mokytojais paruošė nuostabų renginį skirtą rašytojui N. Nosovui paminėti. Mokiniai pristatė savo piešinius, sukurtą kryžiažodį, vaidinimus. J. Rogal papasakojo apie rašytoją ir apie jo žinomiausią knygą „Nežiniuko ir jo draugų nuotykiai“. Vaikų knygos yra mūsų pirmasis kontaktas su literatūra – bekraščiu pasauliu, besitęsiančiu visą gyvenimą. Todėl gyvybiškai svarbu, kad pirmasis kontaktas padėtų pamilti knygą, atskleistų gerąsias jos puses. Būtent tai ir padeda atskleisti gimnazijos bibliotekininkė kartu su mokytojais.
Ačiū visiems už dalyvavimą!
Lietuvių kalbos ir literatūros vyr. mokytoja G. Komiagienė
Kovo 19-23 d. visa Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos bendruomenė sudalyvavo nacionalinėje iniciatyvoje „Veiksmo savaitė be patyčių 2018“, kurią organizavo emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“.
Šia iniciatyva siekiama sumažinti ne tik žeminamo elgesio paplitimą mokyklose, bet taip pat siekiama, kad visuomenė būtų nepakantesnė vaikų ir suaugusių žmonių užgauliojimui ir žeminimui visur, ir bet kada.
Mūsų gimnazija prisidėjo prie šios svarbios iniciatyvos veiklomis, kuriomis buvo siekiama paskleisti draugiškumo, tolerantiškumo, supratingumo virusą:
Visą savaitę buvo vedami užsiėmimai/klasių valandėlės įvairių klasių mokiniams pagal „Vaikų linijos“ parengtas rekomendacijas.
Antradienį gimnazijoje pertraukų metu vyko emocijų dirbtuvės. Šiomis dirbtuvėmis siekėme parodyti, kad nėra blogų ar negerų emocijų, visos jos yra svarbios. Išmokus atpažinti ir įvardinti emocijas, tai palengvina mums sprendimų priėmimą, padeda teisingai reaguoti įvairiose gyvenimiškose situacijose.
Ketvirtadienį socialinė pedagogė N. Rasiukevičiene kartu su psichologe I. Miloš „Veiksmo savaitės BE PATYČIŲ“ metu diskutavo su gimnazijos mokinių taryba gerosios mokyklos vizijos tema. Buvo diskutuojama įvairiomis, gimnazijos bendruomenei svarbiomis temomis: apie saugią mokyklą, gerus santykius mokykloje, idealius mokytojus ir kt. Svarbu pažymėti, kad kalbant apie gerosios mokyklos viziją, mokiniai pažymėjo, kad vieni svarbiausių dalykų gimnazijoje yra saugumas ir geri tarpusavio santykiai.
Iniciatyvos metu gimnazijos stendus papuošė ne tik gražios mokinių ir mokytojų mintys apie žmonių tarpusavio santykius, bet ir svarbi informacija, susijusi su emocinės paramos tarnybos „Vaikų linija“ veikla. O gimnazijos mokinių taryba sukūrė elgesio taisykles, kurios kabėjo ant gimnazijos klasių durų, primindamos geranoriško, draugiško bendravimo ir bendradarbiavimo principus.
O penktadienį pertraukų metu II aukšto fojė buvo rodomos socialinės reklamos ir kita video medžiaga skirta patyčių prevencijai.
Šią savaitę buvo pradėtas kurti emocijų edukacinis kampelis, kuriame kiekvienas mokinys galės atsipūsti, įvardinti savo jausmus ir pabandyti atrasti geriausią savo arba draugo problemos sprendimą. O kartais tiesiog kelias minutėles atsikvėpti vienumoje…
Nesitikime per kelias dienas išspręsti patyčių problemos, bet stengiamės, dirbame, judame ta linkme kartu su visais, kad mūsų visuomenėje neliktų vietos patyčioms.
„Visa ko pradžia, man atrodo, yra ten, toli vaikystėje, kur žmogus pirmą kartą supranta, kad pasaulyje jis gyvena ne vienas, kad jo rankos ir širdis privalo ką nors pridengti nuo skausmo, prievartos, melo, kad jis privalo būti žmogumi. Tai aukščiausia ir sunkiausia pareiga."
Justinas Marcinkevičius
Natalja Rasiukevičienė vyr. socialinė pedagogė
Balandžio 03-11 dienomis mūsų gimnazijoje vyko mokytojų gerosios pedagoginės patirties sklaidos mugė „Įgyvendintų idėjų mozaika“. Organizuodami parodą siekėme pasidalinti gerąja patirtimi, idėjomis, bendradarbiauti, tobulinant pamokos veiksmingumą ir kokybę, orientuotos į kiekvieno mokinio mokymosi pažangą.
Parodoje buvo eksponuojamas 71 gimnazijos mokytojų metodinis darbas, parengti 2017–2018 mokslo metais, iš jų – 13 mokinių darbų. Tai įvairios vaizdinės priemonės, namų darbų aprašai, integruotų pamokų planai, renginių scenarijai, projektų, konkursų ir užsiėmimų aprašymai, statistiniai tyrimai ir kiti darbai. Parodoje dalyvavo 17 mokytojų. Daugiausia parodai metodinių darbų pateikė gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojų metodinės grupė – 23 darbas ir pradinių klasių metodinė grupė – 16 darbų.
Kai kurie mokytojai parengė po kelis metodinius darbus:
Anglų kalbos vyr. mokytoja Luiza Michailovskaja – 12 darbų.
Pradinio ugdymo vyr.mokytoja Marina Ptašinskaja – 8 darbai.
Matematikos vyr.mokytoja Elena Spiridenkova – 8 darbai
Biologijos ir chemijos mokytoja Angelina Naruševičienė – 6 darbai.
Pradinio ugdymo vyr.mokytoja Tatjana Frolova – 5 darbai.
Manau, kad parodos tikslas – pasiektas. Ačiū visiems už dalijimąsi gerąja patirtimi!
Gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė
Marina Ptašinskaja
Balandžio 3 d. Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos psichologė I. Miloš pravedė užsiėmimą mokytojams „Mokytojo vaidmuo ir svarba patyčių prevencijoje“. Dirbdami grupėmis ir individualiai, remdamiesi asmenine patirtimi bei dalomoje medžiagoje pateikta informacija, mokytojai aptarė, kaip kiekvieno patyčių dalyvio elgesys ir nuostatos veikia patyčių prevencijos efektyvumą.
Buvo aptarti aukos, skriaudėjo bei patyčių stebėtojo vaidmenys patyčių situacijoje, pagalbos būtinumas aukai ir skriaudėjui, tėvų vaidmuo patyčių situacijoje, mokytojo vaidmens svarba patyčių prevencijoje. Taip pat buvo kalbama apie tai, kaip mūsų nuostatos apie patyčias veikia patyčių prevencijos efektyvumą, kodėl patyčių prevencija gali būti neefektyvi ir kodėl motyvacija vykdyti prevenciją gali sumažėti.
Užsiėmimo pabaigoje visi dalyviai turėjo galimybę pagalvoti ir įvertinti savo šių mokslo metu patyčių prevencijos veiklą bei pasidalino savo mintimis, pasiūlymais, tobulinant prevencinę veiklą gimnazijoje.
Psichologė Ivona Miloš
Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos mokinių taryba karu su socialine pedagoge N. Rasiukevičiene ir psichologe I.Miloš „Veiksmo savaitės BE PATYČIŲ“ metu diskutavo gerosios mokyklos vizijos tema. Buvo aptartos tokios temas: saugi mokykla, geri santykiai mokykloje, idealus mokytojas, įdomi pamoka, įdomūs namų darbai ir kt. Pabrėžtina, kad kalbant apie gerosios mokyklos viziją, mokiniai pažymėjo, kad svarbiausi mokykloje yra geri ir pagarbūs santykiai tarp mokyklos bendruomenės narių. Visos mokinių įžvalgos ir pastebėjimai buvo pristatyti gimnazijos mokytojams 2018 m. balandžio 3 d.
Remiantis gauta informacija, gimnazijos socialinė pedagogė ir psichologė paruošė mokytojams rekomendacijas.
Psichologė Ivona Miloš
Soc. pedagogė Natalja Rasiukevičienė
Kovo 30 d., artėjant gražiausiai pavasario šventei – Velykoms, mūsų gimnazijoje vyko netradicinė pamoka «Velykų margučiai: raštų ir spalvų magija», kurią vedė anglų kalbos vyr. mokytoja Luiza Michailovskaja ir priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogė N. Voroneckienė.
Sulaukta daug besidominančių šia pavasarine priešvelykine iniciatyva.
Į edukacinę pamoką apie kiaušinių marginimą susirinko ne tik 5-8, IG-IIIG klasių mokiniai, bet ypač smagu buvo matyti mokytojus.
Didelio susidomėjimo susilaukė margučių marginimas vašku bei jų dažymas dažuose. Mokiniai vašku margino po du virtus kiaušinius. Marginimui buvo imamas medinis pieštukas su adatėle bei naudojamas savadarbis šildytuvas. Šildytuvuose mokiniai išsitirpdė po gabalėlį bičių vaško. Kai vaškas ištirpo, mokiniai į jį merkė adatėles ir braukė jais per kiaušinį. Vėliau vašku išmargintą kiaušinį merkė į paruoštus šaltus pirktinius dažus. Buvo smagu žiūrėti, kaip rankutės kruopščiai, kantriai, taškelis po taškelio, brūkšnelis po brūkšnelio kuria savo margučio raštą.
Greitai prabėgo praktinio užsiėmimo pamokos. Pamokose dalyvavusiems mokiniams kiaušinių marginimas vašku buvo tikras iššūkis, nes taip margino pirmą kartą savo gyvenime.
Edukacinė pamoka suteikė mokiniams džiaugsmo, žinių, geros nuotaikos. Vaikai grįžę namo ne tik papasakos tėveliams ką naujo sužinojo apie Šv. Velykų simbolį margutį, bet ir pamokys šeimos narius kiaušinius marginti karštu vašku.
Darbo, įspūdžių, geros nuotaikos, džiaugsmingo bendradarbiavimo pakako visiems.
Pasidaliname šio renginio foto įspūdžiais.
Anglų kalbos vyr. mokytoja Luiza Michailovskaja ir
priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogė N. Voroneckienė.
Balandžio 4 dieną, mokinių pavasario atostogų metu, mūsų gimnazijos mokytojai skyrė kvalifikacijos tobulinimui – dalyvavo seminare „Pamokos veiksmingumas ir kokybė, orientuotos į kiekvieno mokinio mokymosi pažangą“. Lektorė Jūratė Petronienė kalbėjo apie šiuolaikinio mokytojo vaidmenį, mokymo tikslus ir mokymosi uždavinius pamokoje, aptarė pamokos planavimą, mokymosi strategijas. Kalbėjo apie vertinimo ir įsivertinimo, refleksijos, individualizavimo ir diferencijavimo teikiamas galimybes. Pasidalino patirtimi apie kiekvieno mokinio pažangos fiksavimo būdus, pačių mokinių pažangos įsivertinimą, darbą su asmeninės pažangos stebėsenos fiksavimo aplankais.
Seminaro metu pedagogai pagilino mokymosi proceso valdymo, profesinio tobulėjimo kompetencijas. Seminarą organizavo VšĮ Trakų švietimo centras.
Gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė Marina Ptašinskaja
Kiekvienais metais, kovo 22 dieną, visame pasaulyje švenčiama Pasaulinė vandens diena. Šią dieną įvairiose šalyse siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į vandens svarbą, jo kokybės reikšmę žmogaus sveikatai, vaidmenį gamtoje.
Vandens dienos proga kovo 29 d. 1-os klasės mokiniai iš arčiau susipažino su vandens savybėmis, sužinojo apie vandens svarbą gyvybei, apie tai, kad pasaulio didesnę dalį sudaro vanduo – net 75 procentus. Paklausę, kaip išsaugoti švarius ežerėlius, upes, jūras, vaikai kalbėjo apie būtinumą saugoti gamtą, neteršti vandens telkinių. Po įdomių diskusijų mokiniai kartu su kl. auklėtoja ir sveikatos priežiūros specialiste atliko vandens eksperimentus. Iš pamokos mokiniai išėjo įgiję žinių ir gerai nusiteikę.
Sveikatos priežiūros specialistė N. Šilkienė