Archive for 28 gegužės, 2017

2016 metų lapkritį Šalčininkų Jano Sniadecio gimnazijoje vyko dviejų dienų medijų ir informacinio raštingumo (MIR) mokymai mokytojams bei bibliotekininkams. Mokymų metu buvo plačiai pristatyta medijų ir informacinio raštingumo tema, pateikta metodinė medžiaga, aptartos MIR integravimo į ugdymo procesą galimybės. Visi mokymų dalyviai turėjo parengti MIR integravimo pamokų planus. Geriausiai Ugdymo plėtotės centro įvertintų pamokų planų autoriai buvo pakviesti dalyvauti vienoje iš  Šiaurės šalių pažintinėje kelionėje. Kelionės tikslas –susipažinti ir užfiksuoti gerąsias MIR ugdymo ir integravimo į mokyklos gyvenimą praktikas. Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos bibliotekininkės J.Rogal ir psichologės I. Miloš pamokos planas buvo įvertintas kaip vienas geriausių, todėl plano autorėms buvo suteikta galimybė dalyvauti kelionėje į Suomiją.

1 2 3

2017 m. balandžio 18-21 d. Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos psichologė I.Miloš kartu su 4 kolegėmis iš Tauragės, Molėtų, Akmenės Papilės bei Širvintų rajono dalyvavo projekto „Medijų ir informacinio raštingumo ugdymas“ (II etapas) pažintinėje kelionėje į Suomiją, Helsinkį. Vizito metu dalyviai susipažino su gerosiomis MIR ugdymo ir integravimo į mokyklos gyvenimą praktikomis, remiantis Vantaa International ir Sipoonlahden koulu mokyklų patirtimi bei turėjo galimybę palyginti Lietuvos ir Helsinkio mokyklas.

Suomijos Švietimo sistema yra  viena geriausiai pasaulyje vertinamų švietimo sistemų. Pagrindinė Suomijos švietimo politika yra orientuota į vienodų, lygių galimybių suteikimą visiems gyventojams siekiant išsilavinimo. Todėl mokslas (net ir privačiose mokyklose), mokymosi priemonės (iki 9 kl.), transportas ir maitinimas yra nemokami.

Kalbant apie ugdymo proceso organizavimą, būtina pabrėžti, kad pamokų metu mokiniai mokosi spręsti realiame gyvenime kylančias problemas. Todėl mokymosi procesai neapsiriboja konkretaus dalyko studijomis. Pavyzdžiui, per dailės pamoką kuriamas filmas apie istorinius įvykius, geografinius objektus ir t.t.  Taip yra įgyjamos istorijos, geografijos, chemijos ir kt. dalykų žinios.

 Mokiniams yra parodomi mokymosi būdai, o kaip mokytis – jie renkasi patys. Todėl, turėdami pasirinimo laisvę, mokiniai ugdo tokias kompetencijas kaip: bendradarbiavimas, kūrybiškumas, kritinis mąstymas it kt. Turėdami pasirinimo laisvę, mokiniai noriai integruoja MIR į mokymosi procesą. Jie patys sprendžia, ko jiems reikia, norint atlikti užduotį, tai gali būti informacija iš interneto, iškarpos iš žurnalų ir kt.

Mokytojai vis dažniau į mokymosi procesą įtraukia informacines technologijas. Manoma, kad taip galima pasiekti geresnių mokymosi rezultatų. Pavyzdžiui, Sinpoonlahden koulu mokykloje suomių kalbos mokytoja savo pamokų metu nesinaudoja vadovėliais. Visą madžiagą talpina Internete, mokiniai, atlikdami užduotis, naudojasi telefonais arba nešiojamaisiais kompiuteriais.

Kalbant apie savo ispūdžius apie projektą, norėčiau pabrėžti, kad dalyvavimas tokiuose projektuose visada praplečia akiratį, skatina tobulėti.

Ivona Miloš

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis”
Projektas „Kokybės krepšelis”
Elektroninis dienynas
Patyčių dėžutė
Kalendorius
2017 m. gegužės mėn.
Pr A T K Pn Š S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Pamokų ir pertraukų laikas

1. 8.00-8.45
2. 8.55-9.40
3. 9.50-10.35
4. 10.55-11.40
5. 12.00-12.45
6. 12.55-13.40
7. 13.50-14.35

Projektas „Sveikatiada”
error: Content is protected !!