Archive for kovo, 2021

Žmogus, siekiantis rasti sau vietą šiuolaikiniame darbo pasaulyje, turi sugebėti tikslingai veikti ir prisitaikyti prie kintančių situacijų, atsižvelgdamas į rinkos poreikius bei asmeninės savirealizacijos tikslus. Jam būtinos karjeros kompetencijos, žinių, supratimo ir gebėjimų visuma, kuria grįstas asmens savęs ir savo karjeros pažinimas, jos planavimas, valdymas ir derinimas su kitais savo gyvenimo aspektais. Karjeros kompetencijas žmogus ugdosi visą gyvenimą.
Paskutinė žiemos savaitė (vasario 22- 26 dienomis ) mūsų gimnazijoje buvo skirta karjeros ugdymui. Mokytojai į savo pamokas integravo informaciją- pasakojimus apie skirtingas profesijas, studijas, klasės vadovės pravedė klasės valandėles susijusias su karjera. Mokiniai taip pat turėjo galimybę susipažinti su  ilgalaikę darbo patirtį turinčiais tėvais, kurie pristatė savo profesijas. Mūsų jaunesni mokiniai piešė svajonių profesijas, o vyresni išbandė įvairias profesijas būdami namie.

UK grupės koordinatorė Gražina Rasimavičienė

Kiek daug tu kentėjai, kiek daug tu turėjai.

Kiek daug nepasidavei, kad taptumei laisva.

Mes širdį padėjom ir žodį mylėjom.

 Iškėlėm mes tavo vardą Lietuva.

Artėjant Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai,  2021 m. kovo 8-9 dienomis mūsų gimnazijoje vyko integruota kūrybinė veikla „Nuspalvink Lietuvą“. Tokia veikla praturtina vaikų kalbą, skatina socialinę raidą, lavina vaizduotę, padeda ugdyti kritinį ir kūrybinį mąstymą, tobulina socialinius įgūdžius ir smulkiąją motoriką. Šios veiklos tikslas – tobulinti vaikų meninę kompetenciją, sudaryti vaikams sąlygas suvokti meną stebint ir tyrinėjant aplinką bei patirti džiugių emocijų.

SKAITYTI DAUGIAU

Šiais laikais profesinis orientavimas, ugdymas karjerai – viena svarbiausių švietimo funkcijų. Vaikai jau nuo pat mažų dienų yra supažindinami su įvairių profesijų pasauliu.

Vasario 22-26 dienomis Šalčininkų Santarvės gimnazijoje vyko ugdymo karjerai savaitė, todėl jau dabar apie savo karjerą pradedantiems galvojanti 1 klasės  mokiniams buvo organizuota klasės valandėlė „Susipažinimas su veterinaro profesija“. Vasario 25 d. į svečius pas pirmokus atvyko Dariaus Songino mama,  kuri plačiau supažindino moksleivius su veterinaro profesija, jo kasdieniu darbu. Bendravimas su Veranika Sonhin vyko nuotoliniu būdu, naudodamiesi nuotolinio bendravimo Google Classroom aplinka.

Mokiniai sužinojo neįprastų dalykų apie šią profesiją, ko jai reikia ir kuo ji įdomi. Pagrindinė veterinarijos gydytojo atsakomybė yra gydyti gyvūnus. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kur jie dirba, jų kasdienė atsakomybė gali skirtis. Pavyzdžiui, veterinarijos klinikoje dirbantis specialistas priima klientus, konsultuoja juos, apžiūri gyvūnus, atlieka reikalingas medicinines procedūras, paskiria gydymą.

Ūkiuose, gyvulių ir naminių paukščių fabrikuose dirbantys veterinarijos gydytojai atlieka įprastus tyrimus, prevencines priemones, kad būtų išvengta gyvūnų (paukščių) ligų ir mirties. Jei veterinaras diagnozuoja gyvūno ligą ar sužeidimą, jis ištiria priežastį ir sukuria gydymo būdus. Šio specialisto pareigos taip pat apima veterinarinių ir sanitarinių priemonių vykdymą, tai yra gyvūnų ir paukščių laikymo, šėrimo ir priežiūros taisyklių laikymąsi, taip pat dezinfekcijos vykdymo kontrolę.

Zoologijos sode, cirke, ūkiuose ir visur, kur yra gyvūnų, yra šios profesijos žmonių. Jų darbas pavojingas ir sunkus. Sentimentalumui nėra vietos: veterinarui reikia stiprių nervų, sugebėjimo greitai mąstyti, būti fiziškai išsivysčiusiems.

Profesijos sudėtingumas susijęs ne tik su pacientų tyla. Šuo gali įrūgti ar net įkąsti. Paukštis pašiepti. Tačiau veterinaras turi išlikti malonus ir neparodyti savo baimės. Galų gale gyvūnai jaučiasi bijodami ir dar labiau priešinsis manipuliacijoms.

Mokiniai sužinojo, kokių mokslų reikia, norint įgyti veterinaro profesiją, kur galima studijuoti, kiek metų reikia mokytis, kokiomis savybėmis ir gebėjimais turi pasižymėti žmogus, norintis tapti veterinaru.

Veterinarė atsakė į mokinių pateiktus klausimus ir parodė, kaip praktiškai ir  tinkamai sušvirkšti į raumenis žiurkėną, pristatė, kokie darbo procese  naudojami medicinos instrumentai.

Pirmos klasės vadovė Marina Ptašinskaja

Žodi, ištiesink mūsų gyvenimą!

                                                                                     Žodi, prikelk mūsų dvasią!

                                                                                         Žodi, paremk mūsų viltį!

                                                                                Žodi, padaugink mūsų meilę!

Valstybinė lietuvių kalbos komisija jau keletą metų kviečia bibliotekas, mokyklas, kitas įstaigas vasario 16 d. – kovo 11 d. organizuoti Lietuvių kalbos dienų renginius. Tokiu būdu siekiama didinti lietuvių kalbos prestižą, stiprinti lietuvių kalbos mokymosi motyvaciją, prisidėti prie lietuvių kalbos sklaidos pasaulyje.

Vasario 26 dieną, mūsų gimnazijos 4 klasės mokiniai dalyvavo Šalčininkų rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Vaikų literatūros skyriaus organizuotame renginyje “Žodis į širdį”. Mes jau antrą kartą dalyvaujame tokiame renginyje, tačiau šiemet jis vyko nuotoliniu būdu. Renginio metu vaikams buvo pristatyta Lietuvos istorija bei lietuvių kalbos kilmė. Tuo tarpu pradinukai skaitė eilėraščius apie Lietuvą, žaidė kalbą bei žodyną lavinančius žaidimus,  atsakinėjo į viktorinos klausimus.

Renginio pabaigoje organizatorė padėkojo visiems už dalyvavimą, pagyrė moksleivius už puikias žinias, paskatino skaityti lietuviškas knygeles bei pasidžiaugė, kad mūsų moksleiviai aktyviai dalyvavo bendroje prasmingoje veikloje.

Lietuvių kalbos vyr. mokytoja M. Dorniak

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis”
Projektas „Kokybės krepšelis”
Elektroninis dienynas
Patyčių dėžutė
Kalendorius
2021 m. kovo mėn.
Pr A T K Pn Š S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Pamokų ir pertraukų laikas

1. 8.00-8.45
2. 8.55-9.40
3. 9.50-10.35
4. 10.55-11.40
5. 12.00-12.45
6. 12.55-13.40
7. 13.50-14.35

Projektas „Sveikatiada”

error: Content is protected !!