Archive for gegužės, 2017

2016 metų lapkritį Šalčininkų Jano Sniadecio gimnazijoje vyko dviejų dienų medijų ir informacinio raštingumo (MIR) mokymai mokytojams bei bibliotekininkams. Mokymų metu buvo plačiai pristatyta medijų ir informacinio raštingumo tema, pateikta metodinė medžiaga, aptartos MIR integravimo į ugdymo procesą galimybės. Visi mokymų dalyviai turėjo parengti MIR integravimo pamokų planus. Geriausiai Ugdymo plėtotės centro įvertintų pamokų planų autoriai buvo pakviesti dalyvauti vienoje iš  Šiaurės šalių pažintinėje kelionėje. Kelionės tikslas –susipažinti ir užfiksuoti gerąsias MIR ugdymo ir integravimo į mokyklos gyvenimą praktikas. Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos bibliotekininkės J.Rogal ir psichologės I. Miloš pamokos planas buvo įvertintas kaip vienas geriausių, todėl plano autorėms buvo suteikta galimybė dalyvauti kelionėje į Suomiją.

1 2 3

2017 m. balandžio 18-21 d. Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos psichologė I.Miloš kartu su 4 kolegėmis iš Tauragės, Molėtų, Akmenės Papilės bei Širvintų rajono dalyvavo projekto „Medijų ir informacinio raštingumo ugdymas“ (II etapas) pažintinėje kelionėje į Suomiją, Helsinkį. Vizito metu dalyviai susipažino su gerosiomis MIR ugdymo ir integravimo į mokyklos gyvenimą praktikomis, remiantis Vantaa International ir Sipoonlahden koulu mokyklų patirtimi bei turėjo galimybę palyginti Lietuvos ir Helsinkio mokyklas.

Suomijos Švietimo sistema yra  viena geriausiai pasaulyje vertinamų švietimo sistemų. Pagrindinė Suomijos švietimo politika yra orientuota į vienodų, lygių galimybių suteikimą visiems gyventojams siekiant išsilavinimo. Todėl mokslas (net ir privačiose mokyklose), mokymosi priemonės (iki 9 kl.), transportas ir maitinimas yra nemokami.

Kalbant apie ugdymo proceso organizavimą, būtina pabrėžti, kad pamokų metu mokiniai mokosi spręsti realiame gyvenime kylančias problemas. Todėl mokymosi procesai neapsiriboja konkretaus dalyko studijomis. Pavyzdžiui, per dailės pamoką kuriamas filmas apie istorinius įvykius, geografinius objektus ir t.t.  Taip yra įgyjamos istorijos, geografijos, chemijos ir kt. dalykų žinios.

 Mokiniams yra parodomi mokymosi būdai, o kaip mokytis – jie renkasi patys. Todėl, turėdami pasirinimo laisvę, mokiniai ugdo tokias kompetencijas kaip: bendradarbiavimas, kūrybiškumas, kritinis mąstymas it kt. Turėdami pasirinimo laisvę, mokiniai noriai integruoja MIR į mokymosi procesą. Jie patys sprendžia, ko jiems reikia, norint atlikti užduotį, tai gali būti informacija iš interneto, iškarpos iš žurnalų ir kt.

Mokytojai vis dažniau į mokymosi procesą įtraukia informacines technologijas. Manoma, kad taip galima pasiekti geresnių mokymosi rezultatų. Pavyzdžiui, Sinpoonlahden koulu mokykloje suomių kalbos mokytoja savo pamokų metu nesinaudoja vadovėliais. Visą madžiagą talpina Internete, mokiniai, atlikdami užduotis, naudojasi telefonais arba nešiojamaisiais kompiuteriais.

Kalbant apie savo ispūdžius apie projektą, norėčiau pabrėžti, kad dalyvavimas tokiuose projektuose visada praplečia akiratį, skatina tobulėti.

Ivona Miloš

Šiais metais, gegužės 18 d., mūsų gimnazijos priešmokyklinės grupės ir 1- 6 klasių mokiniai turėjo galimybę nuvažiuoti į Trakų nacionalinį muziejų. Mokiniai iš arti pamatė archeologinius radinius, senovinius pinigus, ginklus ir kt. Vaikščiodami po pilies kiemus, menes, galėjo įsivaizduoti, jog jie trumpam „persikėlė“ į kunigaikščio Vytauto Didžiojo laikus.

Į namus važiavom pavargę, bet pilni įspūdžių.

1 klasės auklėtoja Marina Ptašinskaja

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

 

IMG_4735 IMG_4747 IMG_4758 IMG_4761 IMG_4773 IMG_4785 IMG_4798 IMG_4819 IMG_4826 IMG_4834 IMG_4851 IMG_4873 IMG_4877 IMG_4898

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Я, ты, он, она – вместе дружная семья»

Read the rest of this entry »

   

 

 

 

 

 

Žmogaus kūnas susideda iš vandens, riebalų, raumenų, baltymų ir mineralų. Didėjant kūno riebalų ir liesosios kūno masės santykiui, taip pat didėja ir pavojus sveikatai. Esant per dideliam riebalų kiekiui, ypač juosmens srityje, esti didesnė rizika susirgti cukriniu diabetu, padidėti kraujospūdžiui ar cholesterolio kiekiui kraujyje. Tai didina tikimybę susirgti vėžiu, širdies ir kraujagyslių ligomis, kurios yra dažniausios suaugusiųjų mirties priežastys, be to, yra glaudžiai susijusios su nutukimu.

Gegužės 11 d. mūsų gimnazijoje svečiavosi sveikatos stebėsenos specialistė Justyna Vojevodskaja iš Šalčininkų rajono savivaldybės sveikatos biuro. Skaičiai, kuriuos rodo svarstyklės – ne visada yra objektyvus matas, kuris atspindi mūsų išvaizdą ar savijautą, todėl kūno kultūros pamokos metu IVG kl. mokiniams buvo atliekama kūno sudėties analizė, kuri padeda išsamiau įvertinti kiekvieno žmogaus asmeninius duomenis apie jo kūną. Esant tam tikriems svyravimams mokiniams buvo patarta didinti fizinį aktyvumą ir sureguliuoti mitybą.

Sveikatos priežiūros specialistė N. Šilkienė

20170503_115314 20170503_115821 20170503_120858

 

 

 

 

 

 

Rankų plovimas – įprasta, labai svarbi asmens higienos procedūra, užkertanti kelią įvairių infekcinių ir kirmėlinių ligų plitimui. Kiekvienas turi žinoti, kodėl, kada ir kaip teisingai plauti rankas.

Ta proga gegužės 3 dieną gimnazijoje PUG mokiniams vyko praktinis užsiėmimas „Mano priešai — kirminai“.

Sveikatos priežiūros specialistė aiškino vaikams, kad ant jų mažų rankyčių iš tiesų ,,gyvena‘‘ įvairios bakterijos, mikrobai ir virusai, kuriuos reikia kruopščiai nuplauti vandeniu su muilu. Praktiškai pamokė vaikus, kaip teisingai praustis: supažindino su rankų plovimo instrukcija, priminė, kad rankas reikia plauti ne tik tada, kai jos yra purvinos, bet ir grįžus iš lauko, pasinaudojus tualetu ir prieš valgį. Rekomendavo rankas plauti ir kaskart pažaidus su gyvūnu ar tiesiog jį palietus, pabendravus su sergančiu žmogumi, pakosėjus ar nusičiaudėjus.

Mokiniai noriai pritaikė teorines žinias ir praktiškai pademonstravo rankų plovimo techniką, pažadėjo nuolat rūpintis rankų higiena. 

Sveikatos priežiūros specialistė N. Šilkienė

IMG_45372017 m. gegužės 4d. Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijoje įvyko Šalčininkų rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų vokalinės muzikos festivalis „Pavasario balsai“. Šiemet festivalis subūrė net 86 talentingus dalyvius iš 11 gimnazijų. Kiekviena mokykla pasižymėjo savo išskirtinumu ir originalumu. Tikimės, kad šios gražios akimirkos dar ilgai išliks mūsų širdyse. Festivalio dalyvius sveikino ir apdovanojo Šalčininkų rajono savivaldybės mero pavaduotoja Jadvyga Sinkevič ir Šalčininkų rajono švietimo ir sporto skyriaus vyresnioji specialistė Vida Ivanovskaja.

 

 

IMG_4586 IMG_4578 IMG_4556 

 

 

 

 

 

Muzikos vyr. mokytoja Tatjana Kibutė

IMG_20170413_105133_BURST003Balandžio 10-18  dienomis mūsų gimnazijoje vyko mokytojų metodinių darbų paroda „Gerų idėjų/patirčių mugė pamokos kokybei gerinti“. Organizuodami parodą siekėme pasidalinti gerąja patirtimi, idėjomis, gerinant pamokos kokybę.   

Parodoje eksponuoti 55  gimnazijos mokytojų metodiniai darbai, parengti 2016–2017 mokslo metais,  iš jų – 7 mokinių darbai. Tai įvairios vaizdinės, ugdomosios priemonės, didaktiniai žaidimai,  meninės kūrybos darbai, pamokų planai, scenarijai, projektų aprašymai ir kiti darbai. Parodoje dalyvavo 17 mokytojų. Kai kurie mokytojai parengė po kelis metodinius darbus:

Muzikos  vyr. mokytoja  Tatjana Kibutė  –9 darbai.

Lietuvių kalbos vyr. mokytoja  Ana Domulevičiene  – 9 darbai.

Anglų kalbos vyr. mokytoja  Luiza Michailovskaja   – 7 darbai.

Lietuvių kalbos vyr. mokytoja  Gražina  Komiagienė  – 7 darbai.

Geografijos mokytoja Vida Kiselevskienė  –7 darbai.IMG_20170413_105034

Matematikos vyr. mokytoja  Elena Spiridenkova – 6 darbai.

Bibliotekininkė Jevgenija Rogal – 4 darbai.

Reikalavimai šiuolaikinei pamokai skatina mokytojus nuolat tobulėti, ieškoti ir domėtis naujovėmis, pamokas vesti netradicinėse erdvėse.

Nuoširdžiai dėkoju mokytojams pristačiusiems darbus, kviečiu ir kitus mokytojus įsijungti į aktyvią metodinę veiklą, bendradarbiauti, dalytis gerąja pedagogine patirtimi.

Gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė

Marina Ptašinskaja

18358828_1449101905153713_6370635232609373890_o

 

«Чтение — это окошко, через которое

дети видят и познают мир и самих себя».

  В.А.Сухомлинский

 

Balandžio mėnesį švenčiama Tarptautinė vaikų knygų diena ir tradiciškai mūsų gimnazijoje minima Vaikų knygos savaitė. Šiais metais knygos savaitė skirta K. Čiukovskio – 135-osioms gimimo metinėms.

Kovo mėnesis buvo pavadintas „Skaitymo mėnuo“. 1-5 klasių moksleiviai pasakojo klasiokams apie perskaitytas knygas po pamokų. Bibliotekoje perskaitytos knygos buvo žymimos ant ramunės žiedlapių.

Knygų savaitės renginiuose dalyvavo priešmokyklinės grupės vaikai ir 1-5 klasių mokiniai. Bibliotekoje buvo paruoštos  kelios tematinės knygų parodos. Paskutinę dieną pradinių klasių mokiniai vėl susirinko aktų salėje. Bibliotekininkė Jevgenija Rogal parengė viktoriną, skirtą К. Čiukovskio pasakoms. Mokiniai aktyviai minė mįsles ir atsakinėjo į keblius klausimus. Priešmokyklinukai ir pirmokai nupiešė šios pasakos spalvingas iliustracijas. Antros klasės mokiniai ne tik deklamavo linksmuosius K. Čiukovskio eilėraščius, bet įsijautę į knygos veikėjus, parodė mini spektaklį.

Knygų savaitės kulminacija – geriausių bibliotekos skaitytojų apdovanojimai padėkos raštais. Visi dalyviai buvo taip pat apdovanoti saldžiosiomis dovanėlėmis. Ši šventė praplėtė mokinių žinias apie К. Čiukovskio kūrybą ir dar kartą visiems leido pasidžiaugti pasakų skleidžiama šviesa ir išmintimi.

18238207_1449102715153632_8039989523586097129_o 18238446_1449102541820316_4800721058620237075_o 18238207_1449102715153632_8039989523586097129_o

Bibliotekininkė Jevgenija Rogal

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis”
Projektas „Kokybės krepšelis”
Elektroninis dienynas
Patyčių dėžutė
Kalendorius
2017 m. gegužės mėn.
Pr A T K Pn Š S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Pamokų ir pertraukų laikas

1. 8.00-8.45
2. 8.55-9.40
3. 9.50-10.35
4. 10.55-11.40
5. 12.00-12.45
6. 12.55-13.40
7. 13.50-14.35

Projektas „Sveikatiada”

error: Content is protected !!